den sjuka apan

Jag fick en liten present på posten idag från min vän Krajks (TAAAACK!!!! :)). Det är en deprimerande liten sak som heter Alfons. Han är deprimerande för han är sjuk och går på kryckor. Eftersom han skapades med dessa kryckor så är han för evigt en krympling. Inget kan bota honom från hans hemska gissel.



Stackars Alfons. Han ser så glad ut. Han försöker hålla modet uppe. Men inombords är han evigt plågad, hans själ skriker efter nåd, nåden som aldrig kommer.
Det är först när man ser in i hans ögon som man kan ana smärtan han genomlider.



Ser ni?

Jag kommer att dokumentera mer om Alfons i framtiden, om hans framsteg och motgångar. Kanske hittar han en vän så småningom? Vi får se.

Men frisk blir han aldrig. Aldrig.

Kommentarer
Postat av: Krajks

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA! Jag skrattar så mycket att man inte ens kan urskilja skrattljudet, det är bara ett skrik! Inte helt olikt de ångestfyllda skriken som hemsöker Alfons mörka själ. :D :D :D :D

2007-08-14 @ 18:10:06
Postat av: eLGee

Hihihi. Det ska bli intressant och se vad du har att skriva om din lilla figur. :) Har du köpt han än? :P

2007-08-14 @ 18:53:58
Postat av: Krajks

Nej, inte ännu. Men imorgon eller övermorgon är han min! :D Jag funderade ett tag på om han skulle heta Clemens, men tycker nog att Joel är ett mer passande namn. Vad tycker du?
Sedan slog det mig att jag nog hade Eternal Sunshine of the Spotless Mind i bakhuvudet; Joel och Clementine. Men det gör ingenting. Vad röstar du på; Joel eller Clemens?

2007-08-15 @ 11:56:22
Postat av: Björn

All sjukdom är mental. Lisom smärta. Säg det till honom. En bra shrink lr Life-coach, kanske är en idé?
Iaf, ha det bra!

2007-08-15 @ 15:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0