farväl och adjö



Var på avskedsfest för min chef i tisdags. Riktigt tråkigt att han slutar, han har råkat bli en av mina närmaste vänner, både på jobbet och privat. Vi kommer hålla kontakten fortfarande, såklart. Hoppas att allt inte går åt helvete på jobbet nu när han försvinner. Nej, det tror jag inte. Han har format ett gediget team, så det ska nog gå bra. Och något säger mig att jag inte sett det sista av honom på min arbetsplats. Kvällen var iallafall riktigt lyckat, mycket skratt och skön stämning. Jag filmade och fotade en del, men det är inte för internets ögon. Inte innan löneförhandlingarna iallafall, hehe.

Fick tågbiljetterna till Göteborg idag. Jag och tjejen ska på Liseberg på tisdag med min bror och hans fästmö. Jag har en bild här på min bror sen när han snaggade sig, men han skulle yxmörda mig och köra mig genom en träflis á la Fargo om jag visade den bilden, så jag låter bli. Här kommer lite snabbrecensioner på filmer jag sett idag:

Film sedd idag: Blades of Glory
Bäst i filmen: Will Arnett, Amy Poehler och Kamasutra-åkningen.
Sämst i filmen: Slutet. Mina ögon rullade så långt bak att jag såg mina bihålor. Come on!
Helhet: Klart rolig, bättre än vad jag förväntat mig, men jag hade å andra sidan ganska låga förväntningar.

Film sedd idag: The Lookout
Bäst i filmen: Joseph Gordon-Levitt, även om det känns som om det är *lite* typecasting-varning efter den utmärkta Brick och denna. Jeff Daniels var också bra, liksaså killen som spelade Deputy Doughnut (Sergio Di Zio), som han kallades i filmen, en liten, men väldigt sympatisk roll.
Sämst i filmen: Har inget att klaga på direkt. En gedigen och enkel berättelse, med snyggt foto och bra skådisar. Det enda är i så fall att filmen tar sin tid att komma igång, men det hjälper också att bygga upp karaktärerna, så det är egentligen inget dåligt, men andra gillar det kanske inte. Sen är den lite förutsägbar, men inte så att det stör.
Helhet: Som sagt, lite förutsägbar, men ändå gedigen och välspelad historia med snyggt foto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0