solsken och värme



Usch, det är varmt här. Tur att man köpte en AC i början av sommaren, annars hade det varit fullkomligt outhärdligt. Igår var det inte lika varmt, men jag kände mig helt bakis av värmen. Det är väl den främsta nackdelen med att bo högst upp i byggnaden, antar jag.

Magen har börjat bli större. Ska försöka ändra på lite vanor, så att jag blir vacker igen. Inget mer godis. Försöka äta lite mindre portioner. Variera kosten lite. Mindre cola på jobbet, mer vatten. Det låter bra.

Ångest inför jobbet på måndag igen. Undrar om något har ändrats sen min chef gick därifrån? Förutom att han inte kommer vara där.

Ser en massa reklam på TV om filmen Irene Huss - Tatuerad Torso. Verkar vara precis vad filmsverige behöver - ännu en dussinthriller om poliser som jagar en mördare. Seriöst, är det bara sådana filmer som får finansiellt stöd numera? Då ser jag hellre att pengarna ges till Martin Munthe, även om hans filmer inte håller toppklass. I alla fall de som jag sett av honom.

Beställde min första film på Blu-ray i veckan. Det blev Blade Runner - Ultimate Collector's Edition, som innehåller alla kända versioner av filmen, däribland en helt ny final cut-version, där de har tagit alla specialeffekt-element från filmen, rengjort dom och med hjälp av dagens teknik sammanfogat det med filmen igen så att det blir helt sömlöst. Det ska bli spännande att se vad som skiljer från de tidigare versionerna. Och extramaterialet. Släpps i december.

Just det ja, Don Hertzfeldts nya animerade kortfilm Everything Will Be OK finns nu att beställa på DVD från hans hemsida. Är ni inte bekanta med hans verk, gör en sökning på YouTube. Äsch, jag gör det åt er istället... klicka här.

Film sedd: Sunshine
Bäst i filmen: Bra blandning av bra internationella skådisar, med bland andra Chris Evans, Michelle Yeoh och Cilian Murphy. Fotot och specialeffekterna är godis för ögonen, med tanke på den låga budgeten.
Sämst i filmen: Två tredjedelar in i filmen lämnar man sci-fi-genren, och blir helt plötsligt en mördar-slaktar-film. Inget jättedåligt i sig, men med tanke på vad som händer i de två första tredjedelarna så hade jag hoppats på något annorlunda inför slutet.
Helhet: Hyfsad sci-fi-thriller med bra skådisar, snyggt foto och snygga specialeffekter.

Kommentarer
Postat av: Smonk

Min favorit i sunshine var antingen när de rullade in sig i rymdfolie och slängde sig ut i rymden, eller när
man får se de fina guldfärgade rymd-disco-dräkterna :D
Det var ju inte riktigt den katastroffilm jag förväntat mig.

2007-08-11 @ 09:06:55
Postat av: eLGee

Rymd-disco-dräkterna? :D

2007-08-11 @ 14:57:19
Postat av: Björn

Blade Runner rox! Ridleys masterpeice, liksom. Och Daryl e så skön! Good choice!

2007-08-15 @ 16:01:37
URL: http://bjornmarcelrene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0