inte död, lovar

Sitter här och kan inte sova. Typiskt. Jag får ta igen det i eftermiddag istället. Känner också att jag borde förklara min tidigare omdesign av bloggen: Jag var extremt taggad inför den nya Batman-filmen. Har sett den, och hade tänkt att designen skulle passa bra med mitt kommande inlägg om filmen. Nu tog det visst lite längre tid än vad jag planerat, så jag återgår till min gamla design. Ursäkta om det väckte några oönskade frågetecken.

Har blivit mycket tröttare än vanligt efter semestern. Det kanske beror på att det var så längesen jag vände tillbaka dygnet och kroppen har vant sig att vara uppe nattetid. Eller så beror det på värmen. Eller så beror det på att jag inte får tillräckligt med dagsljus. Oavsett varför jag är tröttare så är det min ursäkt för att inte ha uppdaterat bloggen med något vettigt.

Semestern, ja. Har fortfarande två veckor kvar som jag ska ta ut vecka 35-36. Tänkte fråga Krajksan om hon har något emot att jag kommer och hälsar på någon gång under sista veckan. Får jag? Snälla?

Under de två veckor jag redan förbrukat av min semester så gjorde jag inte så väldans mycket. Den enda saken som står ut var när jag och Danne åkte ner till Trelleborg för att övernatta på vår före detta chefs Arturs nya förvärv; Dannegården. Det var väldigt tjusigt, och väldigt härliga rum. Jag kommer lätt och hälsar på fler gånger. Så länge som det är gratis, hehe.

Vi fick se ett rum som Artur kallade biblioteket, vilket var ett märkligt namn med tanke på att jag inte såg en enda bok där. Inte ens en serietidning. Däremot en jävla massa olika sorters sprit i fina flaskor. Jag tog en massa bilder på rummet, men Artur nämnde något om "fotoförbud" (haha), så ni får se lite andra, roligare bilder istället.


Danne chillar.


Jag. Japp, jag kör med
skägg nu. That's how
I roll.


Artur hänger med oss i solen.


Raffe, Arturs brorsa.
Härlig kille.


På vägen hem så tog vi en sväng till Helsingborg och kilade över till Helsingör för att handla lite öl, "när vi ändå hade vägarna förbi".


Sverige.


Danmark. Notera
cykelförbudet på bron.


Danne noterade konstverket på väggen i Helsingör.


Mycket... fint? Lämna gärna
er tolkning i kommentarerna,
för jag har ingen aning om
vad det ska betyda. "Här har
vi begravt nakna män med
bånge under vattnet"?



Success! Danne har skördat
sin skatt från danskjävlarna.


Sen har jag hunnit se lite film sen sist också. En var den svenska klassikern Att angöra en brygga. Flamsig, men ändå väldigt rolig klassiker. Scenen där Birgitta Andersson gastar sitt gullepluttspråk till sin pojkvän, spelad av Gösta Ekman, är guld på tub.
En annan film som jag såg så sent som igår var Hancock. Den var varken bra eller dålig, bara fruktansvärt määäh. Inget ont om Will Smith, men jag har svårt att se hans storhet. Han är en okej skådis, men han har inte lyckats imponera mig, inte ens i Ali. I am Legend... visst, det är imponerande att han faktiskt på egen hans lyckas bära filmen nästan helt ensam, men tyvärr så är filmen ingen höjdare. Den enda filmen som jag faktiskt gillar med honom, nu när jag tänker efter, är Enemy of the state. Men så är jag också en sucker för konspirationsthrillers.

Oj, det blev ett långt inlägg idag. Nästa gång kommer jag nog att skriva om The Dark Knight, filmen som i skrivande stund ligger etta på imdbs top 250 filmer någonsin. Oförtjänat? Ja, faktiskt, men det är fortfarande en riktigt bra film.

JUST DET JA. Måste bara utfärda en varning:
Se INTE The Happening. En av de sämsta skitfilmer jag sett på länge. Intressant idé, men fruktansvärt genomfört. Ni har blivit varnade.

Hörs snart.

Kommentarer
Postat av: Krajksan

Komma och hälsa på mig? Det kan du fetglömma, pysen. KlickOoooooo... :D

Neeejrå, det är klart att du kan. Bara du är förberedd på att min termin har börjat då och att jag måste plugga apmycket. Varje vecka ska jag hålla i en redovisning, skriva en hemtenta och läsa ett par böcker. På fullaste allvar. Det blir den sjukaste terminen jag någonsin läst... På hela terminen ska jag: Redovisa elva gånger, skriva elva hemtentor, skriva en uppsats, läsa ca 4500 sidor, gå på föreläsningar varje vecka samt gå på studiebesök (...där man dessutom ska utföra någonting redovisningsliknande).



Men säg till när du vet lite mer bestämt när du skulle kunna komma och så! Och då menar jag "komma" som i att "hälsa på", inte "ejakulera". För det vet jag ju redan svaret på. Svaret på det är ALLTID "inom 45 sekunder". :D

2008-08-04 @ 22:21:33
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Sandra

Är happening verkligen så dålig? :( Ska se den om nån vecka hos en vän.. eller vi försöker planera in det iaf. Den verkar så lovande. Vad är fel?

2008-08-04 @ 22:53:36
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Ricard

Krajksan: Jag ringer dig på onsdag eller torsdag så kan vi diskutera närmare när jag ska ejakulera... eh, hälsa på. :D



Sandra: Japp, tyvärr så är The Happening väldigt pinsamt dålig. Problemet är inte bara själva genomförandet, dialogen i filmen är så uruselt pinsam att man på ren reflex slår handen i pannan minst varannan minut. Här följer ett exempel på en sådan dialog:



- What's wrong?

- Okay, I was going to tell you, okay? There was this guy Joey. His name is Joey; he's at work. We went out and we had dessert; I went out and had dessert with him when I told you I worked late and I didn't work late and I'm feeling really guilty in case we're gonna die. I just wanted you to know that.

(VÄLDIGT dramatiskt)- You... lied to me?





Suck.

2008-08-05 @ 06:25:24
Postat av: Krajksy

Ring nästa vecka istället, onsdag och torsdag är jättestressiga för mig då jag ska packa och jobba och fixa allting innan jag far hem (på fredag). Men nästa vecka är jag lugn som en filbunke! :D

2008-08-05 @ 09:55:49
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Ricard

Krajks: Consider it done. :)

2008-08-05 @ 15:04:15
Postat av: Krajksy

Hipp hurra! (Här kommer bumbibjörnarna!)

2008-08-05 @ 19:26:49
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Joakim

Kul att du är tillbaka!

2008-08-05 @ 22:53:55
URL: http://joakimisdemented.com
Postat av: Ricard

Tack, Joakim. :)



Krajks: Du som är lite kunnig, vad är din tolkning på det danska mästerverket jag tog en bild på?

2008-08-06 @ 00:50:32
Postat av: Krajks

Min första tanke var att det påminde lite om Narmerpaletten. (Om man bortser från den feta erektionen, förstås.) http://www.thenagain.info/Classes/Images/Narmer%20Front.xxx.GIF



http://www.thenagain.info/Classes/Images/Narmer%20Back.xxx.GIF



Det syns väldigt dåligt på de här bilderna, men på den ena sidan (den nedre av länkarna) ligger det besegrade döingar i en hög. På andra sidan (den övre av länkarna) är besegrade människor på en nivå under marken, lite som den där skumma figuren på din bild.



Ansiktet påminner starkt om cykladiska figuriners.

texni/677PAGE%25204%2520.jpg" rel="nofollow">http://www.achaiagoods.gr/uploads/diaktexni/677PAGE%204%20.jpg



Feta erektioner är ju ofta ett tecken på fruktbarhet och potens, men i tidig grekisk konst var små snoppar idealet (i konst). Sprang man omkring med en erigerad snorre så var det ett tecken på att man inte kunde tygla sina lustar utan var en karaktärslös krake och barbar, typ. Därför har de rekorderliga männen ofta små snorrar i antik konst, serru.

2008-08-06 @ 13:09:36
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: eLGee

Där ser man. Intressant. :)

2008-08-06 @ 21:18:40
Postat av: Krajks

Ja, det tycker jag med. Det är därför jag pluggar bildtolkning och skaffar mig en större och större studieskuld! :D I höst blir det bildtolkningsuppsats, jag är mycket peppad!

2008-08-07 @ 10:36:13
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Andreas Johansson

mööhh - vad hände med våra länkar till varandra! Måste uttrycka min oro för ev. pageranking hos google pga detta! :/



btw, hancock är bra i 30 min - anti-hjälte stilen är guld .. dock spårar filmen totalt sen och har ett slut som troligen är ett av de sämsta någonsin (fattade inte ens att filmen tog slut).



Förresten gillade jag delar av "Wanted", troligen kommer inte du göra det :)

2008-08-08 @ 12:02:29
URL: http://cynatic.org
Postat av: Ricard

AJ: Jag plockade bort din länk antagligen för att du slutade uppdatera sidan. Tror jag. Nu har jag länkat till dig igen. :)



Jag har faktiskt sett "Wanted". Den är riktigt kass, men jag måste erkänna att den är rätt underhållande om man stänger av hjärnan. :)

2008-08-09 @ 03:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0