bävning av jord

Japp, vid 20 över 6 i morse så fick jag uppleva mitt livs andra jordbävning. Denna var kraftigare än den förra, men den skakade inte ner tallrikar eller något, det bara vibrerade lite konstigt. Eftersom jag bor högst upp i vårt hus och dessutom halvlåg i soffan så kände jag det extra mycket. Lina trodde det var en stor lastbil som körde förbi. Det var efter att vi läst nyheterna på text-tv om det  som hon blev övertygad. Samma sak var det förra gången. Att hon aldrig tror på mig?

Kom direkt tänka på Rickard Palms lilla försök till att ta reda på information om en jordbävning i Tokyo, se klippet nedan. Fruktansvärt roligt.



Var på 30-årsfest hos min kollega Ricarda i lördags. Riktigt lyckad fest. Blev inte för full, men inte för nykter heller. En av höjdpunkterna på kvällen var ändå när Aki och Daniel fick idén att resa en massa snöfallosar på Ricardas tomt. Kändes skönt att veta att vi hade en hög lägstanivå på humorn den kvällen, haha.



Slänger med en liten bonusbild på mig från kvällen också

.

Idag har jag fortsatt slänga ner en massa grejer i förrådet, som skulle hamnat där för lääängesen. Sen lyssnade jag på Clint Eastwoods morrande stämma i filmen "Gran Torino" (riktigt bra film, för övrigt), sedan kollade jag på Disneyklassikern "Micke och Molle/The Fox and the Hound", för att sist avrunda med "Mamma Mia!".

Nu är jag rastlös igen, vilket är delvis därför jag sitter och skriver detta. Funderar på om jag ska plöja igenom någon film till, finns inte mycket annat att göra om nätterna. Tyvärr. Alla andra sover ju. Utom jag.

Kommentarer
Postat av: Darya

Vad tyckte du om Mamma Mia? :)

2008-12-17 @ 11:07:39
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Ricard

Darya: Jag ville verkligen gilla den, men det kändes som om låtarna hela tiden hamnade i vägen för handlingens framfart. Jag ska dock ge den en chans till. Kanske jag ändrar mig. :)

2008-12-17 @ 14:25:58
Postat av: Krajks

Om du ändrar dig kan vi inte vara vänner längre.



(Här hade jag tänkt lägga till att jag bara skojar, men jag är inte helt säker på att jag gör det. Låt oss bara säga att det är allra bäst om du inte ändrar dig. :D)

2008-12-17 @ 20:05:01
URL: http://krajks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0