snilleblixt

Det är såna här idéer som jag önskar att jag var smart nog att komma på. Hoppas det funkar bara.

Spelade igenom Metal Gear Solid 4 i helgen, och det är lätt ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, även om det är något obalanserat, särskilt mot slutet. Men det förlåter jag Kojima för. Nu har jag nästa spelomgång att se fram emot, och leta upp alla hemligheter och påskägg i spelet. Det ska bli kul.



Som grädde på moset på denna MGS4-präglade helg så upptäckte jag en liten pärla till film vid namn In Bruges, en thrillerkomedi med Colin Farrell, Brendan Gleeson och Ralph Fiennes. Den är inte i världsklass, men ändå en liten pärla, och jag hoppas att min kompis Krajks förbiser faktumet att Colin Farrell är med i den och tar sig en titt. Filmen handlar om yrkesmördarna Ray och Ken, som efter ett misslyckat jobb blir beordrade av sin chef Harry att åka till en belgisk stad vid namn Bruges, för att invänta Harrys vidare instruktioner.

Ju längre de väntar på Harrys samtal, desto mer surrealistisk blir deras upplevelse i Bruges, då de finner sig själva i märkliga konfrontationer med amerikanska turister, en arg amerikansk skådespelar-dvärg, en holländsk prostituerad och sist men inte minst Chloe, en knarklangare som visar sig vara ett potentiellt kärleksintresse för Ray.

Jag vill inte gå in på huvudkonflikten i filmen, men jag kan säga så mycket som att filmen är riktigt rolig, och väldigt välspelad, speciellt av Fiennes. Jag hade tänkt att klistra in trailern i detta inlägget, men jag sket i det efter att ha tittat på den då den inte riktigt representerar vad jag såg i filmen. Hoppas ni undviker trailern också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0