Benjamin Button



David Fincher håller just nu på att finjustera sin senaste film, The Curious Case of Benjamin Button, en film som handlar om en man som åldras baklänges. Huvudrollen spelas av Brad Pitt, och filmen ska ha premiär i december i år. Kombinationen Fincher/Pitt har funkat bra hittills, se bara på Fight Club och Se7en, två av mina absoluta favoritfilmer någonsin.

Jag råkade hitta manuset på nätet. Vet inte än om jag ska läsa igenom det, eller om jag ska låta mig överraskas av Finchers magi när jag väl ska se filmen, men om någon annan är nyfiken på att läsa manuset så slängde jag upp PDF-filen här. Om ni orkar läsa igenom det, släng in en kommentar och berätta vad ni tyckte, men undvik att berätta om själva berättelsen.

Trevlig läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0