yo, check it out, this is mah crib

Fortfarande inte klart, hallen till exempel ser närapå exakt likadan ut som när jag började flytta in (därav avsaknaden av bilder), men vardagsrummet och köket börjar bli färdigt.


Skitskön soffa, som också fyller funktionen att dölja
den olidliga kabelhärvan bakom. Puh.


Här ser ni lite av mitt vitrinskåp, som så småningom
ska bytas ut mot en hög Billy för att matcha dom
andra hyllorna.


...och här ser ni vad det innehåller. Ni ser också hur
platt min TV är. :)


Längst till vänster i vardagsrummet finner man min
sovalkov. Där sover man. Därav namnet. Om man
har otur. Hyllorna fyller två funktioner; dels delar
de upp rummet och dels kan man ha en massa
skit i dom. Speciellt det sista tyckte jag var riktigt
smart av mig.


Mellan soffan och hyllorna; där jag sitter i skrivande
stund. Ska skaffa en bättre stol så småningom. Den
är snygg, men inte lämpad för att sitta långa stunder
i.


Denna är däremot gjord för det. Och den är såååå
skön! Monét-motivet och uplighten fick jag av min
bror och hans sambo, har en annan Monét ovanför
datorn också.


Annan vinkel.


Ahhh, min ögonsten från soffans synvinkel.
Tack, pappa.
För er inte så skarpsynta så lyssnade jag på
klassikern "Private Eyes" av Hall & Oates
när fotot togs. Piiiinsamt. Så går det när man
strömmar alla MP3-låtar man har från datorn.


Sängen, nybäddad för er skull.


Här ser ni vilka böcker jag har. Mycket skräp,
som ni ser, men några pärlor finns det.


Vidare in i köket.


Kyl, frys och spis.


Diskbänk. Varför tog jag så många bilder?


Jag orkar ju inte skriva mer.


Neeej, inte en till, nu får det räcka!

Insåg precis att jag inte tog några bilder på badrummet, där finns det något alldeles speciellt som jag är riktigt nöjd med. Nåja, jag får ta fler bilder sen när hallen är klar också.

Igår hölls pappas begravning. Det var väldigt fint och mycket folk kom och var jätteledsna. Har nog aldrig skakat hand och kramat om så mycket folk innan. Känns bra att det är över nu. Önskar bara att pappa hade fått se hur lägenheten till slut blev, då han hjälpt mig så mycket med den. Hade definitivt inte varit lika fint om det inte vore för honom.

Tack pappa. Och hejdå.

Kommentarer
Postat av: Aki

Väldigt fint Ricard.

Hoppas du kommer att trivas och redan trivs i den.

Ses snart på jobbet eller?

Sköt om dig.

2009-02-21 @ 16:07:00
Postat av: Sandra

Looks nice :)

2009-02-21 @ 18:24:12
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Ricard

Aki: Japp, ska börja igen på onsdag morgon. Ses då.

2009-02-22 @ 03:12:16
Postat av: Sara

Hoppas du ska trivas i din nya lya :)

2009-02-22 @ 10:00:07
URL: http://fashionistasara.blogg.se/
Postat av: Carro

Det ser kanon ut, hoppas du ska trivas =)

Kram

2009-02-22 @ 13:56:22
Postat av: Ricard

Piff och Puff...-eh Sara och Carro, menar jag. ;)



Tack så mycket, jag trivs redan. Det är svårt att tro att bara förra veckan var det absolut ingenting här i lägenheten. Helt tomt. Men inte nu längre. :)



Kram på er. :)

2009-02-22 @ 16:49:07
URL: http://elgee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0