de gamla gängorna



Då var det dags att slänga upp mörkläggningsgardinen igen. Jag ska nämligen jobba natt igen, men bara för tre dagar. Måndag natt, tisdag natt och torsdag natt. Ett litet gästinhopp, yes sir. Jag vill gärna säga att det kommer bli skönt att hoppa in i de vanliga gamla gängorna igen, men jag har faktiskt inte saknat nattjobbet alls. Nu när man är ungkarl och bor helt ensam så blir det sociala umgänget ack så mycket viktigare, och jobbar man natt så hämmas man på den fronten så jäkla mycket, vilket är riktigt trist. Fast det är ju bara för denna veckan, så jag får härda ut. Jag får ju dessutom OB-ersättning för nästan alla arbetade timmar, även om den är löjligt låg för oss stackare inom hotell-restaurang.

Det är en av sakerna jag saknar med när jag jobbade inom handels; den riktigt sköna OB-ersättningen. Tack vare den så kunde man överleva om man bara jobbade en vardag och lördag-söndag varje vecka. Vi får väl se om jag hoppar in i den smeten igen i framtiden.

Hur har det gått att vända på dygnet idag då? Nja, inte så bra som jag hoppats. Jag tänkte först att jag skulle lägga mig runt 9-snåret på kvällen för att gå upp vid 2-tiden på natten, och sen hålla mig vaken så länge jag orkade och sova hela förmiddagen, men det gick inte så bra. Kunde inte somna vid nio, så jag satte igång en av mina favoritfilmer, The Iron Giant, och naturligtvis så somnade jag i soffan. Vaknade tydligen till igen efter nån timma, och gick och lade mig i sängen. Vilket jag inte har något minne av alls. Där sov jag fram till mitt mobillarm började pipa runt 2, men dum som jag var så började jag snooza. I en och en halv timma. Grrr på mig själv. Grrr indeed.

Får se om jag sover på morgonen eller på eftermiddagen imorgon, det beror helt på hur trött jag är. Det är en av de få fördelarna med nattarbete, kan man inte sova på morgonen så får man alltid en andra chans på eftermiddagen. Fast å andra sidan är det alltid lättare att falla i sömn under natten än under morgonen/eftermiddagen.

Klockan är fem i fem, och nu ska jag gå ut och slänga lite skräp. Må väl.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ungkarl? Haha det lät så roligt.

2009-03-16 @ 18:01:19
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Ricard

Men inte mindre sant för det. :)

2009-03-17 @ 07:44:55
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas att syrran inte var allt för jobbig som praktikant? ;)

2009-03-17 @ 19:03:37
URL: http://fashionistasara.blogg.se/
Postat av: Ricard

Sara: Nejdå, hon var inte alls jobbigt, som du. ;)

2009-03-17 @ 20:53:38
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sara: Kan inte fatta att din syrra är så stor att hon praktiserar nu, tiden går för fort...

2009-03-18 @ 15:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0