ett år



Mycket kan hända på ett år.

Idag var det ett år sedan min pappa gick bort. Den dagen var så surrealistisk och psykologiskt påfrestande att gå igenom att den dagen kändes som en film av David Lynch. På repeat. Utan ett synbart slut. Dagarna som följde var rätt intressanta också. Jag kände mig så handlingsförlamad att jag inte kunde göra något annat än att stirra in i tomma intet. För att jag överhuvudtaget skulle kunna göra något annat än att stirra in i tomma intet så var jag tvungen att skriva en lista på saker som föll sig helt naturligt som jag sedan kunde följa. Och då pratar jag om helt normala saker som att borsta tänderna, duscha, äta i alla fall ett mål om dagen (om jag inte glömt att skriva upp att jag måste handla först), andas. Såna saker. Det kändes ganska konstigt.

Fast det jobbigaste var sorgen. Det gick inte en enda dag då jag inte kände av den, jag tror inte ens en timma passerade utan den. Att bära den har vart extremt utmattande, som ni kanske förstår. Jag har växt en hel del och vunnit en hel del livserfarenhet det senaste året, med tanke på andra saker som hänt, som att bo ensam, men sorgen efter min pappas död har hindrat mig att gå vidare och framåt. Det får räcka nu. 365 dagar av sorg får vara nog. Jag har insett att det är dags att sätta min personlighetsutveckling till användning och göra nåt av det. Jag vet inte riktigt hur eller vad, men det känns som om resan till Rom om några veckor känns som en bra startpunkt.

Nu är det bara tre veckor kvar och jag känner mig sjukt peppad. Krajks har gjort upp ett schema som jag tänkte dela med mig här:

TORSDAG KVÄLL: Middag på italiensk restaurang.
FREDAG DAG: Spanska trappan, Fontana di Trevi, Colosseum, frisörbesök (banga inte! :D), Magna Grecia, Pantheon och Piazza Navona.
FREDAG KVÄLL: Middag på vårt kinaställe!
LÖRDAG DAG: Tibern, Ara Pacis, Castel Sant' Angelo, Vatikanen, Peterskyrkan.
LÖRDAG KVÄLL: Middag på institutet.
SÖNDAG DAG: Campo de fiori och italiensk lunch!

Känns riktigt kul att få en så pass guidad tur av Krajks, som med lätthet skulle kunna tjäna en bra hacka på att guida turister genom Rom. Jag har en annan kompis som ska dit med sin pojkvän i maj, vill du guida dom mot betalning, Krajks? :)

Nu ska jag få lite mat i mig och se på porrfilm- eh, jag menar Landet Brunsås. :P

Kommentarer
Postat av: Krajks

Vännen. Det har varit ett vidrigt år, men du har varit stark. Stark som en björn. Pussar och kramar till dig.



Jag har visserligen spenderat en hel del tid i Rom och kan lite av varje om lite av varje, men jag är ändå rädd att du överskattar min kännedom om staden. Men det är klart, jag behöver ju cash och har ingen riktig stolthet, så jag kan definitivt överväga att guida dem! Om de betalar bra så kan jag sjunga och dansa lite också! ;-)



Landet Brunsås skulle kunna vara titeln på en, eh, "nischad" porrfilm. Har du tänkt på det? :D

2010-01-28 @ 12:03:52
Postat av: Ricard med bara C

Krajks: Tack, min älskade vän. Du är bäst. :)



Tanken slog mig om LB. :D

2010-01-28 @ 14:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0