skitdator del 2



Jag blir helt galen på den här datorn. Jag överdriver inte när jag skriver att jag startat om datorn säkert 20 gånger idag. Samma rutin varje gång. Internet Explorer låser sig med allting annat, jag trycker CTRL+ALT+DEL eftersom det är det enda man kan göra, försöker stänga ner den låsta processen, inget händer, CTRL+ALT+DEL igen, blue screen of death, jag kan inte göra något annat än att stänga av datorn helt och börja om från början. Det värsta är att låsningen kommer helt slumpmässigt, så jag kan inte undvika det hur jag än gör. Jag kommer inte orka med denna skiten i två veckor. Minst.

Idag åt jag tacos. Det var gott.

Uppdatering: Nu låste sig datorn igen. Vad kan det varit för oerhörda krav jag ställde på datorn denna gången som fick den att strejka? Svar: Jag klickade på ett textfält för att lämna en kommentar på en blogg. Notera att jag inte skrev något, jag bara klickade på fältet. Ska nog skriva en logg på alla saker som fått datorn att låsa sig för att se om jag hittar ett mönster, men samtidigt riskerar jag att fylla upp den 15 GB stora hårddisken om jag ska spara det på denna datorn. Välkommen till 1999. Jag hatade Compaq-datorer då, men jag hatar dom fan så mycket mer nu.

Kommentarer
Postat av: Andreas Johansson

http://getfirefox.com

http://ubuntu.com

2008-09-19 @ 16:26:20
URL: http://cynatic.org
Postat av: Ricard

Tack, men jag tror inte det är ens värt att försöka installera något på denna datorn.

2008-09-19 @ 17:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0