bloggosfärens största gissel



Okej, dags att ventilera lite. Om man bortser från att bloggkulturen har gett upphov till ord som... ja, "blogg", "bloggkultur" och "bloggosfär" så finns det ett ständigt återkommande tema som irriterar mig till slita-av-armen-så-att-jag-kan-slå-någon-med-den-nivå, och det är alla äckliga modebloggar som finns.

Jag har absolut inget emot modebloggar när det kommer från någon med professionell bakgrund inom branschen. Det kan jag acceptera, och framför allt ignorera. Vad som stör mig är alla Ebba von Sydow-wannabees (eller ännu värre, Ebba von Sydow själv) som uppdaterar sin blogg sjuttielva gånger om dagen om vilket smink, handväska och skunkdoft dom ska bära idag, och för att inte tala om skräckrubriken... "Dagens outfit". Med tillhörande bild och vad för märke skiten bär. Gärna också med en prislapp över tusenlappen för att man verkligen ska få stämpeln hora. Eh, jag menar märkeshora. Oops.

Sen så får vi inte heller glömma de obligatoriska kändisbilderna där någon äcklig paparazzifotograf lyckats fånga Lindsay Lohan på nån premiär iklädd någon jävla trasa från Anus, eller vad fan skiten kallas. Med en analys av plagget också, naturligtvis. (En notering: Det är erat fel att Aftonbladets enda förlåtande ursäkt, fredagsbilagan "Puls", har förvandlats till det äckliga missfoster som idag kallas "Klick". Det är ERAT fel. Glöm inte det.)

Konstigt nog verkar de flesta som bloggar inom denna kategori vara fans av gruppen Tokio Hotel också. Det har egentligen inget med detta gissel att göra, men jag tyckte att det var en intressant observation.

Kommentarer
Postat av: Darya

Spyr också på alla modebloggar, dock lyckas jag undvika dem jävligt bra. :)

2008-04-10 @ 09:40:22
URL: http://darya.blogg.se
Postat av: Joakim

Bara för det så lovar jag att posta "Dagens outfit" någon gång nu i veckan :)

2008-04-10 @ 12:11:47
URL: http://joakimisdemented.com
Postat av: Ricard

Darya: Duktig flicka. Men jag visste redan att du var en redi' tös. :)

Joakim: Bara jag slipper se dig i klänning. :D

2008-04-10 @ 17:52:32
Postat av: Isa Decadent

Ja det skulle lika gärna kunnat vara jag som skrev det.
Great minds think alike +skratta+

2008-04-10 @ 18:13:50
URL: http://isadecadent.blogg.se/
Postat av: Ricard

Nämen, Isa, läser du min blogg? Haha, great minds indeed. :D

2008-04-10 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0