ny början



I morgon bär det av till föräldrarna för det årliga julfirandet. Vanligtvis brukar vi åka till mormor där hela släkten samlas, men inte i år. Det är mycket förändringar på gång. Den dåliga ekonomin förändrar saker på jobbet. Växthuseffekten ger oss ännu en snöfri jul. Folk blir sjuka. Folk blir friska. Kompisar stadgar sig och bildar familj. Nya bekantskaper bildas. Gamla bekantskaper återbyggs. Sen finns det folk som blir ovänner också, helt i onödan.

Medans jag ser all förändring runt mig så kommer jag på mig själv att tänka att det kanske inte är omvärlden som förändras, utan jag. Att detta är saker som varit sant i flera år, men att sättet jag ser på saker förändras för att jag har gjort det.

Så frågan är nu, kära läsare, när det nya året nalkas; är det dags för en förändring? Eller ska man bara stanna upp, sticka huvudet i sanden och hoppas på att världen gör det åt en? För mig är svaret självklart. För den dag man slutar förändras, slutar man utveckla sig som människa. Och slutar man utveckla sig... vad ska man då leva för?

Jag önskar alla mina läsare en god jul, och en gott nytt år. Låt oss hoppas att 2009 går i förändringens tecken för oss alla.

(Bild tagen utan tillstånd från TonivS)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hoppas också innerligt på förändringar till nästa år. God jul på dig med :)

2008-12-23 @ 10:21:56
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Andreas

God Jul :)

2008-12-23 @ 11:21:09
URL: http://cynatic.org
Postat av: Sara

God jul på dig också du! :) Och vi får hoppas på att 2009 blir ett år fyllt med positiva förändringar...

2008-12-23 @ 14:48:07
URL: http://fashionistasara.blogg.se/
Postat av: Clara

Ja god jul får jag önska dig likaså! Må 2009 bli bättre...;)

2008-12-25 @ 17:59:15
Postat av: Sanna

Jag undrar lite över bilden på rumpan?

2009-01-05 @ 20:34:10
Postat av: Ricard

Sanna: Fråga på. :)

2009-01-05 @ 20:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0