som en bilolycka, man kan inte slita blicken



Igår när jag var på jobbet så lyssnade en kollega på INXS på YouTube, och hon beklagade sig över att Michael Hutchence tog livet av sig. Jag var bara tvungen att krossa hennes världsbild lite grann och berättade för henne att det är mer eller mindre allmänt känt att han dog av auto-erotisk asphyxiation, eller strypsex, som man också kan kalla det. Hon var inte bekant med termen, så jag förklarade för henne att om man stryper syretillgången till hjärnan så blir orgasmen mycket mer intensiv när man har sex eller onanerar. Ett avsnitt av Six Feet Under handlar delvis om just detta, och en karaktär i filmen Full Frontal har detta som hobby. Nåväl, låt mig fortsätta.

Samtalet styrdes in på udda sexuella vanor, vilket sedan ledde till att jag berättade om en novell som jag läste för ett tag sen. Novellen heter "Guts", och kan läsas i novellsamlingen Haunted, och är författad av Chuck Palahniuk. Jag tänker inte berätta något annat än att den handlar om ovanliga onanimetoder med väldigt hemska konsekvenser, men när jag berättade vad som hände huvudpersonen i denna novell för min kollega, så trodde jag faktiskt att hon skulle svimma. Hon tappade hakan, och hon bara skakade på huvudet, och kunde inte greppa riktigt vad jag berättade som hände i denna novell. När jag sedan, som grädde på moset, berättade att den kan vara baserad på en sann historia, så var det samma sak igen. Det var en fantastisk reaktion, som hämtat ur en film.

Jag frågade henne om hon ville låna boken. Hon funderade en bra stund, säkert 10 sekunder.
"Ja, det vill jag."

Folk är sjuka i huvudet. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0