in the can



Har filmat ett nytt vlogg-inlägg. Faktum är att jag filmade det redan förra veckan, men jag har inte riktigt känt mig villig att redigera materialet än. Anledningen är att jag gillar verkligen inte att se eller höra mig själv. Det låter kanske konstigt. Som något en självmordsbenägen skulle skriva, men det är jag verkligen inte. Jag tycker bara att det är obehagligt som fan.

Egentligen borde jag outsourcea redigeringen till någon annan så att jag slipper, men det blir svårt. Dels att få tag på någon som vill göra det gratis, och någon som kan få fram det jag tänkt när jag filmat skiten utan att jag ska behöva sitta bredvid. Så jag lider igenom den långsamma redigeringsprocessen och obehaget. För eran skull. Och lite för min egna. Men mest för er.

Undrar om många skådespelare känner sig så här självmedvetna när de har filmat? Jag vet att många regissörer inte kan se på sina egna filmer innan långt efteråt, så att de kan distansera sig från allt som de gick igenom när de filmade, men det måste ändå vara mycket värre för skådespelare som får se och höra sig själva i filmen. Det är nog en vanesak. Eller så är det ett yrkeskrav att vara självupptagen när man är skådis. Vad vet jag? Hehe. Jag har svårt att tänka mig att jag kan vänja mig vid att höra och titta på mig själv. Jag får försöka koppla bort det på något sätt. Låtsas att det är någon annan idiot som jag har filmat. Vi får se. Jag lär nog inte bli någon zefrank i alla fall. Inte på länge.


Kommentarer
Postat av: Andreas Johansson

Har funderat på det där med, tror dock inte det värsta är att se sig själv, eftersom man har en spegel och ser sig själv med jämna mellanrum ändå, men att höra ... fan - man har ju en dialekt till och med.

2008-10-25 @ 12:33:44
URL: http://cynatic.org
Postat av: Ricard

Grejen när man filmar sig själv så antar man vissa ansiktsuttryck som man inte gör framför spegeln. Så det blir samma effekt som när man hör sig själv. Huga.

2008-10-25 @ 16:45:10
Postat av: Clara

Uschm otäckt hur mycket jag känner igen allt du skriver om. Därför undviker jag allt med rörlig bild. :P Min blogg finns på claramedc.blogspot...numera. Fast nu ångrar jag mig och vill byta tillbaka till den gamla. Fast det går ju inte, såklart. Det står att den adressen är upptagen.

Nåja. Må gott vän! :)

2008-10-28 @ 12:51:20
Postat av: Ricard

Taskigt läge, Clarice. Får man fråga varför du bytte?

2008-10-29 @ 05:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0