skitdator del 8

Vaknade för nån timma sen, kunde inte somna om. Satte mig ner och försökte rengöra Linas gamla dator från damm i hopp om att det kanske reducerar låsningarna något. Så nu försöker jag stresstesta datorn lite grann.

Är lite trött på vissa saker på jobbet. Vill dock vänta och se om det bara är en övergående fas innan jag tar upp det med min chef. Det kan ju vara så att man är mer mottaglig för vissa saker vissa dagar mer än andra. Om mina känslor består så får vi se vad som händer.

Uppdatering:
Success! Det verkar som om min rengörning faktiskt hjälpte. Innan låste sig datorn varje gång jag försökte ladda ner Firefox, men nu gick det. Jag var orolig för att hårddisken blivit korrupterad för den verkade ha problem med att flytta filer mellan partitionerna, men nu gick det bra. Kanske kan jag genomlida de här kommande (minst) 12 dagarna relativt smärtfritt ändå?

Uppdatering 2:
Jag tog nog ut segern i förskott där. Kort efter att jag sparat inlägget så låste sig datorn igen. Om fyra år, oavsett hur bra den nya datorn presterar, så tänker jag ändå köpa en ny och slänga den här jävla burken från taket. Aldrig att jag har denna som reservdator igen. Lyckades dock installera Firefox och tack och lov så verkar det som om det är tusen gånger mer stabilt än vad Internet Explorer var.


Dagens ord: pajhål. Jag älskar hur ordet antyder att hålet under näsan är till för en sak, och bara denna enda sak; att stoppa paj i. Jag föredrar blåbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0