breakup

- W850i?


- Ja, hej, Ricard! Hur är det med dig, vill du ringa till en kompis? Eller SMSa den där tjejen du pratade med igår, hon var väl trevlig? Du vet att jag alltid står till tjänst.

- Jo... om det där... jag måste tyvärr prata med dig om en sak... Jag har länge funderat på detta, och jag tror det är dags att gå vidare.


- Gå vidare? Hur menar du? Vad har du funderat på? Jag förstår inte.

- Alltså... jag har kikat på lite andra telefoner och...


- Nej! Men alltså, ge mig en chans till! Jag vet att jag har strulat med "sätt i SIM-kort"-meddelanden till och från, att jag helt omotiverat hamnar i demo-läge ibland och att handsfree-kontakten glappar, men vi kan väl försöka...?

- Glöm det, W850i. Det funkar inte. Vi funkar inte. Det var bra ett tag, men du måste inse fakta. Jag köpte dig inte bara för dina telefonfunktioner, utan också för att du extraknäckte som en mp3-spelare. Och sen jag skaffade min iPod Nano...


- W'zup?

- Tjenare, iPod! Ja, iallafall... Sen jag skaffade den så känns du lite... överflödig.


- Du har köpt en ny telefon redan, eller hur?

- Ja. Jag kan lika gärna säga som det är. C901 heter den. Säg hej.


- Hej...

- Den har en xenonblixt och en jättebra kamera. Jag tänkte att eftersom jag har min iPod...


- W'zup?

- Hej iPod! Ja, eftersom jag har den så kan jag fokusera på kamerafunktionerna istället.


- Jo... jag förstår. Det är okej. Jag kan leva med att bo i skåpet. C niohundra...?

- 901.


- Ja, hon är ju faktiskt helt överlägsen mig på många sätt och vis. Och mycket smalare och sexigare. Och hon visar alla knappar, jag är ju lite pryd med min slide-funktion.

- Mmm.


- Mmm.

- Då säger vi så?


- Ja, det är nog bäst så. Tack för den här tiden. Ha så roligt med kamerafunktionen, den ser ju helt fantastiskt ut.

- Tack, det ska jag. Tänk vad skönt att kunna ta en bild med telefonen, var som helst, när som helst, hur som helst. Riktigt jäkla skönt, och vilka bilder sen!


- Hej, Ricard, hur är läget? Jag tänkte vi kunde gå till parken och ta lite sköna bilder, vad sägs?

- Ehh, just det ja...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Underbart kusinen =)

2009-07-29 @ 20:08:42
Postat av: Ricard med bara C

Tack, kusinen. :)

2009-07-29 @ 20:14:54
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha ha, du är knäpp! :P

2009-07-30 @ 06:35:51
URL: http://fashionistasara.blogg.se/
Postat av: Martina

Ska du gömma undan din sony-kamera för en sketen mobilkamera!? Fy skäms! :P

2009-07-30 @ 11:13:23
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Ricard med bara C

Martina: Trots att kameran i mobilen har lägre megapixlar så ligger dom på ungefär samma nivå kvalitetsmässigt sett. Dessutom har mobilen en del roligare funktioner. :) T10-kameran har ju ändå några år på nacken.

2009-07-30 @ 14:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0