"plumsie" var den roligaste attraktionen



Idag var jag, Lina, Tony och Tonys fästmö Petra i Göteborg för att gå på Liseberg. Det var varmt. Och svettigt. Och varmt. Jag har nog fått solsting. Sa jag att det var varmt? Det var det. Det är förresten jag på bilden ovan. Jag ber om ursäkt för det äckliga skägget, men det är skönt att slippa raka sig ordentligt nu när man inte jobbar. Varmt.

Parken öppnade inte innan klockan 11, så vi satte oss på ett mysigt fik som serverade kaffe, mat och... människor?



Petra ville ha en liten pygmé till kaffet, men hon vågade inte beställa det. Jag beställde en muffins som var hård som sten. Sedan så gick vi genom Göteborg, till nöjesparken. Vi började med att åka Berg-o-dal-banan.
Det var roligt. Sedan gick vi vidare till Balder, en annan jättestor bergochdal-bana, gjord nästan helt i trä. Första backen ligger på 70 graders lutning nedåt. Det känns i magen när man åker den första gången.



Jag tänkte göra en ordentlig pan-o-rama-bild av denna, men nu får ni klippa och klistra själva, jag orkar inte. Vi gick sedan vidare till Flum-ride. Har dock inga vettiga bilder därifrån, så ni får nöja er med att titta på ung-slungan, eller vad den nu heter. Kan nämnas att jag blev jävligt blöt när vi åkte Flum-ride.



Denna åkte vi aldrig. Den är alldeles för tam. Vi åkte en massa annat spännande istället. Som radiobilarna.



Wee vad det gick! Sen så gick jag och köpte en heliumballong som jag direkt slet ett litet hål på och började suga i mig. Sen sjöng jag för Tony, Lina och Petra...

We represent the Lollipop Guild, The Lollipop Guild, The Lollipop Guild
And in the name of the Lollypop Guild,
We wish to welcome you to Muchkinland.
We welcome you to Munchkinland


För er som inte känner igen det, så är det från denna filmen, och sjungs av de här små figurerna:



Tony, Lina och Petra fick också prova, såklart. Det var riktigt roligt. Efter detta så åkte vi b&d-banan, Balder, Flumride (igen), plus lite annat mindre nämnvärt. Sen var det dags för mig och Lina att gå.



Vi tog sedan tåget hem till Värnamo, och sen var vi hemma. Nu ska jag snart sova, jag är helt slut efter att ha gått runt under sveddande sol. It BUUURRRRNS us so!! Allt som allt så var det en rolig dag. Här har ni en liten bonusbild som tack för att ni läste.


Kommentarer
Postat av: Björn

Låter bra! Damn, flera år sen jag var på Liseberg...men fortfarrande kul alltså. Ha det bra!

2007-08-09 @ 23:20:36
URL: http://bjornmarcelrene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0