välkommen hit



Hejsan, och välkommen till min svenska blogg. Har blivit lite trött på blogspot, och, ärligt talat, på att skriva på engelska. Även om jag är typ nästan bäst i Sverige på det engelska språket (blygsamheten själv, det är jag det) så märker jag att jag trots allt har mina begränsningar när det gäller att uttrycka sig på engelska. Jag kommer nog fortfarande att uppdatera blogspot-bloggen, fast inte lika ofta.

För er som inte vet vem jag är, så heter jag Ricard, och jobbar som hotellreceptionist i Värnamo. Har jobbat som det i ca 8 månader i skrivande stund. Jobbar natt, och trivs kanon med det, mycket tack vare min chef. När jag jobbar, så gör jag det helt ensam. Frihet under ansvar, kallas det visst. Tur att jag är så ansvarsfull, haha.

Jag bor i Värnamo med min flickvän och hennes katt Sissi. Flickvännen jobbar som kassör, och Sissi jobbar som flugätare. Vi har bott under samma tak i ungefär 5 år. Sorry, girls.

När jag inte jobbar så försöker jag umgås med mina vänner. Det är tyvärr svårt när man jobbar natt, men man försöker. Jag älskar film. Jag har många filmer. Hur många vågar jag inte räkna. Säkert tillräckligt många för att fylla ett antal Billy-hyllor. Synd att jag bara har en hylla. Tv-serier är också en höjdare, där jag har många favoriter just nu. Jag gillar också tv-spel, och hoppas på att få råd till ett Playstation 3 efter sommaren. Tills vidare så får jag nöja mig med min Playstation Portable och Playstation 2.

Vill ni veta mer om mig så finns det massor att läsa på min gamla blogg. Adressen dit är elgeesthoughts.blogspot.com. Vi hörs snart igen.

Kommentarer
Postat av: Björn

KUUUL!
Var ligger Värnamo, förresten? I Småland nånstans e det inte??
Iaf, ha det bra o lycka till med bloggen!

2007-07-31 @ 16:45:31
URL: http://bjornmarcelrene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0