aprilskämt

Är det bara jag eller har aprilskämten i tidningarna blivit mer värdelösa för varje passerande år? Tjusningen, för mig , med ett aprilskämt är att någon faktiskt går på det, men istället känns det som om de anstränger sig för att få folk att inse att det är ett skämt, med expertkommentarer från norrmannen "Åge Lurifax". Hoho, så roligt. Som ett skyddsnät för idioter, som en medlemsbroder på dvdforum.nu så elegant uttryckte det.

YouTube aprilskämtade genom att rickrolla alla som får för sig att klicka på någon av deras "featured videos". Synd bara att rickroll-memen dog för typ ett halvår sen. Men ändå ljusår bättre än någon av de svenska tidningarnas så kallade "skämt".



Mitt favoritskämt hittills har varit Google Mails "Gmail Custom Time". Ganska uppenbart skämt, men ändå roligt genomfört, tack vare en liten referens till "Back to the Future"-filmerna och beta-testarnas kommentarer. Se exemplet nedan om sidan försvinner:


image85
"This feature allows people to manipulate and mislead people with falsified time data. Time is a sacred truth that should never be tampered with.

Michael L., Epistemology Professor



Har du råkat ut för något aprilskämt? Lämna en kommentar i gästboken.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag har klarat mig från att bli lurad hittils, men lyckats uppröra ett gäng fjortisar då jag skämtade om att Björn Gustavsson trillade av pinn på min blogg =)

2008-04-01 @ 18:46:06
URL: http://joakimisdemented.com
Postat av: Ricard

Haha, du är ond, Joakim. :)

2008-04-01 @ 18:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0