semester del 2



Då var det dags för den andra halvan av min välförtjänta semester. Har inget direkt planerat, bara lite lösa planer på vad jag kan hitta på, vilket känns lite sådär. Just nu så har jag absolut ingen lust att göra någonting överhuvudtaget, men samtidigt så vill jag inte bara kasta bort min lediga tid på att sitta hemma och dega hela dagarna. Det kan jag göra på jobbet istället, hehe. En sak som jag bara måste göra är att hälsa på mina arbetskamrater Lelle och Maki som flyttat ihop i dagarna. Ska bli skoj.

Införskaffade en liten leksak förra veckan, nämligen en Logitech Quickcam 9000 PRO webcam, som ni kan se på bilden. Inte världens nödvändigaste pryl egentligen, men min brorsa har snott min gamla och jag ville ha en ny. Sen ska min kära vän Krajks köpa en också, så snart kan vi köra videosamtal. Yay!

Såg två filmer förra veckan; Baby Mama och The Strangers. Mot alla odds så var The Strangers den sämre av de två. Den lyckades rätt bra med obehagskänslan i början, men när man sett den så känns den som en ganska tom och meningslös film. Synd. Den kunde blivit bra.

Baby Mama var bättre, men knappast en bra film ändå. En småtrevlig bagatell, skulle man kunna beskriva den som. Den hade enormt många kändisar i den, bland annat Steve Martin, Greg Kinnear och Sigourney Weaver, och kan man sina SNL-profiler så är denna filmen en guldgruva. Tyvärr så har den också Dax Shepard i en av rollerna, vilket sänkte filmen en eller två snäpp. Jag kan inte förklara riktigt varför, men jag har lite svårt för honom. Kanske är det för att han heter Dax, vilket känns lite white-trashigt, eller jag vet inte. Han hamnar i vilket fall som helst på min bu-lista.

Nu ska jag duscha. Tjing tjong!

Kommentarer
Postat av: Andreas Johansson

Kom hit och sup skallen av di istället för att dega bort semestern :p Fyller ju år på fredag och har värsta iden - en öl för varje år ... Ninjafylla here i come!

2008-08-26 @ 01:48:06
URL: http://cynatic.org
Postat av: Ricard

Jag ska fundera på det. Tack. :)

2008-08-26 @ 06:51:50
Postat av: Krajks

Nä hörru, jag hade ju minsann tänkt köpa en långt innan vi pratade om det! Nu tar du alldeles för mycket cred! Men okejrå, jag bjuder på det. För den här gången. Hoppas att den kommer snart så vi kan videosnacka pronto!

Nu har jag sett Gone Baby Gone. Casey är ju en väldigt mycket bättre skådis än Ben. Å andra sidan så är björken som står utanför mitt hyreshus en väldigt mycket bättre skådis än Ben.

2008-08-26 @ 16:20:56
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Ricard

Jag försöker inbilla mig och andra att jag gör ett större intryck än vad jag gör. ;) Förlåt för missen, jag mindes fel.

2008-08-26 @ 19:01:21
Postat av: Ricard

Sanningshalten justerad i inlägget. :)

2008-08-27 @ 11:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0