hackers är idioter




På grund av ett par jävla hacker-as lyckats komma över bilddagboken.se's databas med användarnamn och tillhörande lösenord så måste jag byta lösenord på varenda sida som jag har ett användarkonto på. Eftersom jag inte använt mig av bilddagboken knappt alls, och det var en halv evighet sen jag reggade mig där, så är jag ganska osäker på vad mitt lösenord där var. BD var vänliga nog att byta lösenord åt mig när de upptäckte intrånget, så jag kan inte testa några av mina gamla lösenord.

Jag har nämligen 3 olika lösenord som jag har på olika sidor, ett gammalt, ett enkelt, och ett längre, mer komplicerat lösenord för de sidor som kräver det. Hade jag kunnat komma ihåg vilket av dessa 3 som jag använt på BD så hade det inte vart några problem, men nu måste jag alltså byta alla lösenord på alla sidor. Jag som hade tänkt ta ett "Flight of the Conchords"-maraton inatt, men det får alltså vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0