gubbjävlarna



Note to self; ska inte lova något på bloggen i fortsättningen. Om jag lovar något så får jag av någon konstig anledning inte lust att göra det. Så löftet jag gav sist var mitt allra sista. Jag lovar.

Fan också.

Jag ska ändå berätta berättelsen om de tre gubbjävlarna.

Den första gubbjäveln har jag redan berättat om i min tidigare blogg, men jag kör den en gång till. Detta var samma gubbe som jag drömde om i mitt tidigare inlägg. Jag var ute och cyklade, och var tvungen att cykla över till andra sidan, där det inte fanns något cykelspår. Egentligen får man inte cykla där, men det är få som orkar bryr sig. Några meter fram går det en gubbe mot mig, och jag försöker svänga mot det håll med mest utrymme så att jag inte kör på honom, men gubben flyttar sig så att jag ändå är på väg rakt mot honom. Jag svänger åt andra hållet, han ställer sig fortfarande i vägen. Gubbjäveln försöker alltså medvetet bli påkörd.

Jag kommer upp precis framför honom, och då tränger han ut mig mot träden som finns mot vägkanten och jag är nära att tappa balansen och ramla av. "Ursäkta mig", säger jag lite försynt, och då svarar gubben "JA, URSÄKTA MIG! Det är ingen cykelbana på denna sidan!". Jag blev helt förstummad. Han kunde med lätthet bara skitit i mig och låtit mig cykla förbi utan några problem, men istället riskerar han både att skada mig och sig själv genom att bete sig som en jävla idiot. Även om jag stannat och slängt käft med honom så tvivlar jag att det hade gjort någon skillnad. Vissa idioter kan man bara inte argumentera med.

Gubbjävel nummer två träffade jag på min allra första formella jobbintervju. Jag var nervös som fan, men ändå lite smått peppad inför intervjun. Jobbet var ett säljyrke, och jag ville väldigt gärna ha jobbet. Innan intervjun börjar så skakar vi hand, och mitt första intryck av denna mannen var "rövhål". Bakåtslickat hår, typ 35 år, överviktig, flashiga kläder. I engelsktalande länder kallas dom för "douchebag". Och vilken douchebag han var sen.

Jag var tidig till intervjun, något han noterade med en syrlig kommentar om att "10 i 4 är inte klockan 4, eller hur?" Vi pratar om min ålder. Eftersom det bara var någon månad tills jag fyllde 23 så sa jag att jag var 23. "Njaaaae," säger mr. Douchebag. "22 år och 11 månader, är man 23 då?" Jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det här aset, så om jag inte var nervös innan, så blev jag definitivt det nu. Han fortsätter med massa ledande frågor som verkar vara designade för att göra mig obekväm, om det var menat eller ej vet jag inte. Aset avslutar i alla fall med att jag inte fått jobbet. Nu i efterhand så skulle jag ändå aldrig vilja jobba för honom. Däremot så anställde han en tjej som min flickvän kände, och vad jag senare hörde så tog hon över hans jobb för att det varit några oegentligheter med mr. Douchebag.
Så jag känner att jag på omvägar fått lite upprättelse.

Gubbjävel nummer tre. Detta är vad ni behöver veta om gubbjävel nummer tre.
1. Han är lite känd i vissa kretsar. (Jag har glömt hans namn, så fråga inte ens.)
2. Han hör lite dåligt.
3. Han förolämpade mig.

Jag var denna dagen i en position då det hade vart oacceptabelt för mig att bita tillbaka, men jag önskar att jag ändå gjort det för det hade varit så tillfredställande att se hans min. Detta hände. Jag skulle hjälpa mannen med en tjänst, och under tiden när jag svarar på hans frågor och informerar honom så säger han hela tiden "Va??" Fick veta att han hör lite dåligt, inget jag kunde veta i förväg över huvud taget. Försöker höja min röst något.

När jag och han är klara med våra affärer så slänger han ur sig "Du, ser man ut som en man så ska man också låta som en man." Hans kollegor bara stirrar på honom. Han stirrar på mig. Jag stirrar på honom. Biter ihop. Nickar. Ler. Vet precis vad jag ska säga. "Du, bara för att man ser ut som ett jävla arsle så behöver man inte bete sig som ett." Men jag låter bli. Han och hans kollegor går iväg. Detta var första gången jag någonsin blivit förolämpad på riktigt. Det låter kanske lite töntigt att jag lät ord från denna mannen påverka mig, men i en annan tid hade handskarna åkt av, smällts i gubbjävelns kind och svärdsduellen hängt i luften. En gardé, gubbjävel!

Detta var berättelsen om de tre gubbjävlarna.
Dagens ord: duckies

Kommentarer
Postat av: Logan

8/10! Wooooo for duckies, BITCH! :D

2008-09-28 @ 23:37:54
URL: http://ohsotrendy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0