en krona

Igår när jag jobbade och skulle räkna kassan så stötte jag på något märkligt i enkronorsfacket. En randig enkrona. Tydligen ett jubileumsmynt för att fira Finlands självständighet från Sverige för 200 år sedan. Alla mynt som trycks 2009 ska se ut så här, så det lär knappast bli sista gången jag ser myntet. Jag tycker dock att citatet på myntet är lite märkligt, och dessutom tvetydigt... "Den underbara sagan om ett land på andra sidan hafvet." Syftar det på Sverige eller Finland? Och "den underbara sagan..."? Hmm. Sist jag kollade så fanns båda länderna i verkligheten.



Var ute på Harrys igen på lördagkvällen, trots att jag skulle jobba klockan 9 dagen därpå. Gick bra ändå, drack inte alltför mycket, men jag skulle lätt behövt två eller tre timmar mer sömn än vad jag fick den natten. Fast det var det värt för att få hänga lite med mina kompisar efter att de vart bortresta. Trevligt.

Har fortfarande lite ont i benet sen mitt lilla snedsteg i fyllan för tre veckor sedan, men det blir bättre för varje dag känner jag. Har en del andra märken som inte är lika synliga, men som känns mycket mer. En del är där för att stanna. En del kanske känns mindre med tiden. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Krajks

Haha, "Finland finns i verkligheten"?! Finland är en myt. Du är så söt som gick på den lätta! :D

2009-04-13 @ 12:47:14
URL: http://krajks.blogg.se/
Postat av: Ricard

Krajks: Hahahaha! Det förklarar varför jag inte kan luska ut det finska språket, det finns egentligen inte! Det är som rövarspråket! :D

2009-04-13 @ 20:33:13
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag ska ev. till Harrys nu till helgen. Sista gången på länge blir det dessutom, mkt att göra i skolan framöver och i början av sommaren.. men får se.

2009-04-15 @ 18:33:45
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0