splittrade känslor



Har inte gjort något speciellt idag, men det var fint väder ute, så jag tog en uppfriskade promenad. Kollade lite på böckerna på bokrean. Ska försöka bli lite mer utomhusmänniska i fortsättningen, men det är svårt när det finns mer att göra inomhus än vad det finns ute i stan. Förhoppningsvis så blir aktiviteten högre i takt med det gradvis bättre vädret.

Imorgon så bär det äntligen tillbaka till jobbet, till verkligheten. Har lite splittrade känslor till det just nu. Å ena sidan så har jag saknat mina kollegor och jobbet, men å andra sidan så är det inte samma jobb som jag lämnade sist. Det fixar sig säkert. Ska egentligen träffa min kurator igen på torsdag, men jag talade in på hennes telefonsvarare att jag inte kommer. Jag vill försöka fokusera mig på jobbet i första hand, och när jag vet hur jag kommer jobba i framtiden så hoppas jag kunna gå till henne någon dag.

Fick ett kuvert från försäkringskassan om min sjukskrivning, innehållandes en blankett som jag skulle fylla i. Jag är helt övertygad att dom medvetet gör blanketterna så besvärliga som möjligt för att man ska skita i att fylla i dom. Har säkert gjort något fel i blanketten så att jag måste göra om det igen, vilket säkerligen skjuter upp min ersättning ytterligare, om jag ens får någon överhuvudtaget. Usch, jag blir så trött. Jäkla byråkrati.

Ikväll kommer jag lägga mig väldigt tidigt så att jag är ordentligt utvilad för jobbet imorgon. Kommer säkert vakna innan väckarklockan ändå, men jag ska minsann göra mitt bästa på jobbet, precis som jag alltid gjort.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Good luck! :)

2009-02-24 @ 18:07:03
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Clara

Haha, ja FKs blanketter är rena rama grekiskan. Jag har nog fyllt i fel x antal gånger. Hoppas du lyckas bättre i alla fall! Ikväll ska jag se sammandraget av Oscarsgalan! Orkade inte sitta uppe...;)

2009-02-24 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0