häj



Ja, jag vet. Jag har vart riktigt jäkla kass med att uppdatera bloggen med vettiga inlägg på sistone. Sluta tjata. Det är inte lätt att vara eftertraktad, minsann. Hehe. Detta inlägget blir nog inte mycket bättre.

Har haft mycket att göra på jobbet numera. Eller ja, det har vart lite förändringar i alla fall. Innan så jobbade jag antingen dag/kvällstid, men nu under sommaren så måste jag jobba natt också. Vilket innebär att jag måste vända på dygnet minst en gång i veckan, vilket är skitjobbigt. Idag, bara som exempel, så kunde jag bara sova typ 3 timmar. Jag ser dock till att försöka få lite mer sömn i eftermiddag. Grejen är den, att när man väl kommit in i den ena dygnsrytmen, då är det dags att byta tillbaka till den andra. Skitjobbigt. Vi får se hur länge jag orkar med det här. Bara två månader kvar till semestern.

Min goda vän och chef har gått och blivit pappa minsann. Jag som trodde att både han och hans flickvän var oskulder, precis som jag. Tänka sig så fel man kan ha. Skönt att de slipper vänta på att föda nu i alla fall. Dom har väntat i nio månader. Fasiken vad jobbigt. En baddare till son blev det dessutom. Fyra och ett halvt kilo.  Det är exakt lika mycket som fyra och ett halvt kilo apelsiner. Huga, säger jag bara. Chefens flickvän verkar ha fått för sig att jag lovat henne att jag ska vara barnvakt åt ungen så småningom, vilket jag inte har något minne av. Nåja, vi får se hur det blir med den saken. Hehehe. Nej, usch vad hemsk jag är. T & D behöver inte oroa sig.

Min stackars vän och kollega Philip har fått agera matchmaker åt alla sina kompisar på sista tiden. Han frågade mig vem som dog och överlät tjänsten till honom. "Love died, and Philip had to fill the space." svarade jag med min värsta trailerröst á la Don LaFontaine. Den dög inte för Philip, så jag fick ta till min Bowie-imitation istället, med betoning på ordet "space". Den gillade han bättre. Naturligtvis är jag inte sen med att utnyttja Philips tjänster också, hehe. Vi får se hur det utvecklar sig.

Nu ska jag pysa iväg till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0