ananasincidenten



Ibland lagar jag mat. Oftast blir det spaghetti med köttfärssås, mest för att det är smidigt, gott och man blir riktigt mätt på det. Skitbra med tanke på att jag jobbar natt ofta och behöver nåt som jag klarar hela natten på. I torsdags så blev jag sugen på något helt annat. Gratinerad kycklingfilé i plommon/currytäcke med paprika. Serveras med ris, sötsur sås och ananas. Kanongott.



Ananas, ja. Jag älskar ananas. Efter mango så är ananas min favoritfrukt. Ni kan förstå hur illa det skulle vara om jag inte fick min ananas till rätten ovan. Helst ska man köra med färsk ananas, men konserv-varianten från Del Monte funkar helt okej den också. Om inte följande händer...



Okej, grejen lossnade när jag försökte öppna burken. No biggie. Bara att gräva fram the ol' konservöppnare. Hm. Jag äger visst ingen sådan. Fan. Vad gör jag nu?

Jag tänkte naturligtvis att om jag slår tillräckligt hårt med något annat hårt, typ skaftdelen av min kökskniv, så borde burkens lock ge vika, eftersom det ger mer eller mindre samma effekt som nyckeln på bilden, punkttryck. Så jag slår på samma punkt där nyckeln lossnade. Hårt. Locket sitter kvar, med ett märke. Slår en gång till. Och en gång till. Nu tänker jag att nu ska lockhelvetet av och slår extra hårt och SPLAT så ger locket vika. Och hela jag, diskbänken och köket är täckt i klibbig ananasjuice.

Vad gör man inte för lite ananas?

Kommentarer
Postat av: Krajks

Jag får migrän av ananas. Jag ville bara säga det.

Jag trodde att jag var den enda i världen tills jag läste en artikel där det stod att det finns fler - det är tydligen något i ananas som är migränframkallande hos vissa. Som med rödvin.

2010-01-23 @ 18:37:20
Postat av: Ricard med bara C

Krajks: Jag må tycka om ananas, men i valet och kvalet mellan dig och ananas så vinner du med hästlängder. :)

2010-01-23 @ 21:54:49
Postat av: Krajks

Nähä?!? Det var fan det finaste någon har sagt till mig på, ja, lätt på hela dagen. Du som är så förtjust i ananas! :D

2010-01-24 @ 11:43:02
Postat av: Martina

Hahaha!!

(Lika mycket åt inlägget som kommentarerna ^^ )

2010-01-24 @ 20:07:40
URL: http://www.martinaa.se
Postat av: Sandra

Sicket ananasdilemma! :O

2010-01-24 @ 23:38:13
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0